הקשר שבין מדיטציה לבישול

מדיטציה? בישול? נדמה כאילו שאין קשר בין השניים, אבל יש. משמעות המילה מדיטציה היא- כלי טכני לשינוי מצב תודעה- על מנת לבשל טוב ושהאוכל יצא כפי שאנחנו שואפים, אדם צריך להיות מרוכז כולו בתודעה אחת כדי לנצח על כל הפרמטרים במטבח.

מטבח הוא עולם בפני עצמו וכשהאדם המבשל נמצא בעת פעולה, שום דבר לא אמור להסיח את דעתו. הוא צריך לנהוג בכללי זהירות במטבח ולפעול עפ"י סדר פעולות. הריכוז ותשומת הלב שמושקעת בעת הבישול מאפשרת מקסום של איכויות ושליטה באופן זהיר ומקצועי בכל הכלים שיש ברשותו.

איך מתבצעת מדיטציה במטבח?

כשהאדם נכנס למטבח הוא מתחיל לחוות חוויה חושית עצומה. הוא מביט בפרודוקטים שמולו, הוא ממשש אותם, הוא מריח אותם, הוא מביט בצבעים של כל המרכיבים, בודק את איכותם, מקלף מגרד, טועם ומבצע כל כך הרבה פעולות באותו הזמן, שהן כשלעצמן מכניסות אותו לתודעה אחרת. כל תהליך הבישול מאפשר מיקוד וריכוז תוך כדי יצירה, ואז הכול ממונע מעצמו ויש תחושה שלווה ורגועה שמרחפת במטבח.

הכול יכול לחכות?

כשאתם במטבח דעו שהכול יכול להמתין עד שתסיימו לבשל. שום דבר לא אמור להאיץ בכם ואתם אמורים לעשות הכול בקצב שלכם ובהנאה שלכם. לכן תשתדלו להיכנס למטבח רק כשאתם משוכנעים שדבר לא יכול להפריע לכם כעת. מומלץ לכבות את הטלפון הסלולרי עד שתסיימו, כדי לא לאפשר לכל מיני גירויים להפסיק אתכם באמצע. מטבח יכול להיות מסוכן אם לא נזהרים והגירויים החיצוניים עשויים להפריע. כבדו את המקום שאתם נמצאים בו בעת הבישול ותיהנו מהרוגע והשלווה שהבישול משרה עליכם.

תוצר ליקיריכם

אל תשכחו כשאתם במטבח אתם יוצרים עבורכם אבל כמובן גם עבור אחרים וכשזה עבור יקיריכם, היצירה הופכת למושקעת יותר ואהובה יותר. גם בעצמיכם חשוב להשקיע, אל תשכחו, אבל אין הנאה גדולה מלבשל מטעמים ליקירנו. את חווית הבישול תיישמו בתחומים שונים בחייכם ותלמדו שבכל מקום שמשקיעים אהבה ומרוכזים בה היא מביאה תוצר נפלא. כשאתם נהנים גם האנשים סביבכם נהנים. בשלווה שלכם אתם מצליחים להשרות הנאה ורוגע מסביב, כיף לצפות בכם מבשלים ותענוג לטעום מהבישולים שלכם.