לזניה בולונז וודקה

דפי לזניה – שימוש נכון יודגם בסרטון
700 גר' בשר בקר איכותי – טחון פעמיים
כוס וודקה איכותית
2 בצלים קצוצים
4 שיני שום קצוצות
חופן עלי ריחן קצוצים
1.5 ק"ג עגבניות נקיות מזרעים – טחונות במעבד מזון
100 גר' רסק עגבניות
קורנית, ועלה דפנה
מלח ופלפל שחור גרוס, ומעט טבסקו
1/2 כוס וודקה.

לרוטב: מטגנים בשמן זית, ע"ג להבה נמוכה, את הבצל מס' דקות. מוסיפים את השום כשהבצל מוזהב קלות, מטגנים דקה נוספת ומוסיפים את הבשר. מעלים להבה ומגירים את כול נוזלי הבשר, חוזרים לשלב טיגון ומשחימים היטב את הבשר. מוסיפים את העגבניות הטחונות ומרימים משקעים. מוסיפים את עשבי התיבול, התבלינים, ורסק העגבניות. מביאים לרתיחה ומורידים לרתיחה עדינה. מבשלים על סף רתיחה כחצי שעה.
במידת הצורך מסמיכים את הרוטב ע"י הגברה ללהבה גבוה. כשהגענו לסמיכות של רוטב, מוסיפים את הוודקה, מטקנים טעמים במידת הצורך, ומסירים מהאש.

להרכבת המנה:
מבשלים את דפי הפסטה 2-1 דקות, לא יותר. מייבשים קלות ע"ג מגבת מטבח, ומתחילים לסדר את תבנית האפייה. בתחתית התבנית שיכבה דקיקה של הרוטב, מעל – שכבת עלים אחת, מעל שכבת רוטב ( פורסים שוב שכבת עלים ושוב רוטב, לפי עומק התבנית, אך לא יותר מ – 5 שכבות ( 3 שכבות עלים 2 שכבות מילוי ). מסיימים בשכבת רוטב, מעליה מפזרים פירורי לחם מוזהבים, שוב מזיגה של שמן זית ואפיה בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות למשך 20 דקות, עד לייבוש והתייצבות גוף הלזניה והשחמה יפה של החלק העליון. בוורסיות שאינן כשרות מחליפים את פירורי הלחם בפירורי פרמז'ן…