הכנת פסטה ביתית – טיפים שכדאי לגזור ולשמור

בינינו, יש חוויה מענגת יותר מאשר לנגוס בפסטה טרייה? אי אפשר להחמיץ את ההבדל המשמעותי שמציעה פסטה עבודת יד, זה משהו שמרגישים מיד מהביס הראשון. על אף העונג שמציע הפינוק הזה, רבים נרתעים מהמשימה הזו ומעדיפים לרכוש פסטה יבשה רגילה בסופר, או לעתים נדירות לרכוש פסטה טרייה קפואה. האמת הפשוטה היא, שכל עוד נקפיד על כמה עקרונות יסוד, ניתן להכין פסטה טרייה מאפס באיכות שלא נופלת משפים ותיקים. אם תמיד חלמת לשחזר את חווית הפסטה האותנטית בבית, הכתבה הבאה בדיוק בשבילך. כאן, אספנו כמה טיפים של מקצוענים שיאפשרו לך להכין בקלות פסטה טעימה וטרייה ולהמם את האורחים שלך.

הכול מתחיל בחומר הגלם הנכון

הבסיס לפסטה מופלאה טמון בחומרי גלם איכותיים. הבחירה הנכונה יכולה לעשות את כל ההבדל ולכן כדאי שנשקיע. בסופו של דבר, נזדקק  לשני רכיבים בלבד, קמח ונוזלים

  • קמח –זהו הרכיב הקריטי ביותר שעליו לא כדאי להתפשר, על אף שגם קמח לבן רגיל יספק לנו תוצאה לא רעה, הבחירה הטובה ביותר היא קמח דורום. זהו קמח שנטחן מחיטה מזן בעל גרעין קשה יותר ומתאים באופן מושלם עבור פסטה. לקמח דורום אפשר למצוא שתי דרגות טחינה אחת טחינה דקה הנקראת '00' ואחת גסה יותר הנקראת קמח סמולינה.

התוצאה הטובה ביותר לדעתי היא בשילוב קמח סמולינה עם קמח לבן באותו היחס

  • נוזלים – הנוזלים בפסטה טריה יכולים להיות מים, ביצים שלמות או חלמונים, ניתן להוסיף לנוזלים תרד טחון או מיץ סלק כדי ליצור פסטה בצבעים.
  • היחס- לבצק מושלם שלא צריך הוספה של קמח בהמשך הדרך כדאי להשתמש במשקל דיגיטלי, לשקול את הנוזלים ולשקול פי 2 קמח

שימו לב שבבצק אין מלח, את המליחות מקבלת הפסטה ממי הבישול שצריכים להיות מומלחים לרמה שירגישו כמו מי ים בטעימה

לישה יסודית היא המפתח לתוצאה אחידה

כשזה מגיע לפסטה, הרשת מלאה בסירטונים בהם מכינים את הבצק בידיים, זה מצטלם מצויין במיוחד עם מוסיקה איטלקית ברקע, את הקמח עורמים לתלולית, יוצרים גומה במרכז וטורפים בה את הביצים.

זו דרך מאות מסורבלת וקשה לעבודה, דרך נוחה הרבה יותר היא לשים את כל המרכיבים במעבד מזון ולהפעיל ל 10 שניות, זהו, הבצק מוכן. הוא יראה כמו פרורי בצק אבל יאסף בקלות לגוש בצק אחד בעזרת הידיים אותו נעטוף בניילון נצמד למנוחה  

לא לוותר על מנוחה

טעות קלאסית ונפוצה כשמכינים פסטה בבית, היא להסתער על הבצק מיד כשהוא מוכן. התוצאות לרוב יהיו מתסכלות. כדי שנבטיח שיהיה נוח לעבוד עם הבצק, חשוב שניתן לו לנוח לפחות 30 דקות בטמפרטורת החדר, או בקירור קל. הבצק מכיל מעט נוזלים יחסית והמנוחה מאפשרת לקמח לספוח את הנוזלים במיוחד אם השתמשנו בקמח סמולינה, המנוחה גם מאפשרת לגלוטן להירגע ותקל על הרידוד והעיצוב.

לעבוד במנות קטנות

כדי לא ליצור דף ארוך מידי שלא נוח לעבודה, כדאי לעבוד כל פעם על כמות בצק קטנה, חשוב לעטוף את יתרת הבצק בניילון נצמד בזמן שעובדים כי הוא מתייבש מהר מאוד. את הפסטה המוכנה יש לקמח בנדיבות כדי שלא תידבק לגוש אחד. אפשר לבשל מיד במים רותחים עם מלח כשתי דקות או להקפיא במנות מחולק לשקיות כך שיהיה אפשר להניח במים רותחים ישר מההקפאה.

מומלץ לעבוד עם מכונת פסטה, אך עם מעט השקעה ניתן להגיע לתוצאות טובות גם במערוך. החשוב ביותר הוא להבטיח שהבצק שלנו דק, כדי להבטיח שהנגיסה בו תהיה נעימה ונקבל מרקם רך ומפנק.

מכונת פסטה מחזיקה שנים רבות ולכן אני ממליץ בחום להשקיעה במכונה איכותית תוצרת איטליה

אלו עקרונות הבסיס שמאפשרים לשחזר בכל פעם תוצאות ברמה גבוהה כשמכינים פסטה טרייה בבית. עם זאת, כמובן שמדובר בעולם עם רבדים אינסופיים. לאלו מאיתנו שרוצים לקחת את התחביב לשלב הבא, סדנת פסטה מקצועית יכולה להעניק כלים חדשים ולהביא את הכנת הפסטה