למה לזרוק? 5 טיפים לקיץ לניצול פירות בשלים

אחד הפינוקים הכי גדולים של הקיץ הוא המבחר המדהים של הפירות. השווקים מתמלאים בשפע של צבעים וריחות ומגוון אדיר של פירות מתוקים וחמצמצים זמין במחירים נהדרים ובאיכות גבוהה. למעשה, השפע כל כך מפתה, עד שברוב המקרים העיניים שלנו קונות יותר משאנחנו מסוגלים לבלוע ופירות הם אחד ממוצרי המזון הנפוצים ביותר שמוצאים את דרכם אל פח האשפה. לפני שמשליכים שוב בתסכול חצי קילו של שזיפים ששכחנו באזור אחורי של המקרר, אלו כמה רעיונות מקוריים, מרעננים וטעימים לנצל פירות בשלים, רגע לפני שניאלץ לזרוק אותם.

בסיס מקורי ובריא לפנקייקים

פירות קיץ כמו אפרסקים, משמשים או שזיפים הם עשירים בסוכר ויכולים לשמש כממתיק טבעי מעולה לפנקייקים בריאים. אם נשארו לך פירות בשלים, פשוט טוחנים אותם למחית, מערבבים עם תערובת לפנקייקים ונהנים מארוחת בוקר מפנקת ובריאה יותר.

בישול פירות לעוגות וריבות

פרי קיצי יכניס צבע וטעם עמוק יותר לכל המאפים שלך. הם משמשים כתוספת מפנקת וכיפים במאפינס ובעוגות בחושות ולא דורשים שום שינוי מהותי במתכון כדי להשתלב בהם בקלות.

בנוסף, אפשר להכין מהם ריבה. כל עוד נקפיד על יחס נכון של קילו סוכר על כל קילו פרי, נוריד את הריבה מהאש בזמן ונאחסן אותה כמו שצריך, נוכל ליהנות מריבה ביתית לאורך כל השנה.

לאחסן כמחיות בפריזר

אם אין לך תוכנית לפירות הבשלים באותו הרגע, הפתרון החכם ביותר יהיה פשוט לטחון אותם בבלנדר למחית ולסדר בשקיות במקפיא. תמיד אפשר יהיה לשלב אותם בשייקים, במאפים ואפילו להכין סורבה מרענן על המקום.

וכשנגמרים הרעיונות – שייקים לכולם!

הפתרון המתבקש, הכיפי והנוח ביותר. פשוט זורקים את כל הפירות לבלנדר עם קוביות קרח, מיץ תפוזים או תפוחים, חלב, מי קוקוס או כל תוספת אחרת שרק נרצה ומכינים קנקן מרענן, קריר וגדוש בבריאות של שיק פירות לכל מי שחי איתנו בבית.

חטיף מרענן לימים החמים

יש ימים כל כך מייבשים ולוהטים, שבהם כל מה שיתחשק לנו זה רק ארטיק קר ומתוק. כדי שתמיד יהיה לנו פתרון מהיר בשלוף, אפשר לגייס לטובתנו שוב את הפירות שכבר לא נספיק לאכול טריים. אפשר לטחון אותם כפי שהם ולשים בתבניות לקרטיבים, או לערבב עם מי קוקוס, יוגורט מיץ לימון ונענע או כל שילוב אחר שרק עובר לנו בראש. ככה תמיד יחכו לנו במקפיא קרטיבים 100% טבעיים וטעימים במיוחד.