בישול בקבוצה – כל היתרונות

בשנים האחרונות, נעשו סדנאות בישול לתחום פופולרי מאוד הסוחף אחריו רבים. התפתחות התרבות הקולינרית בישראל, תוכניות הריאליטי התחרותיות בתחום הבישול והופעתן של יוזמות רבות בתעשיית המזון אשר פתחו את הפעילות לקהל הרחב והקימו מרחבים ללמידה שיתופית, הביאו להצלחה רבה של התחום. כך, מוצאים את עצמם אנשים מבשלים בקבוצה כיום ובמובן מסוים, מאפשר להם הדבר לחוות משהו שבני אדם היו עושים בעבר לא מעט.

דרך נהדרת להכיר

אחרי הכול מדובר בעבודה בקבוצה אשר בסיטואציות רבות לא בהכרח נכיר את כל חבריה בתחילת התהליך. לכן, נתחיל ביתרון המתבקש ביותר – בסדנאות בישול קבוצתיות יש הזדמנות ליצור קשרים חדשים עם אנשים מעניינים חובבי בישול בדיוק כמונו. דרך העבודה בתחום המסב כל כך הרבה הנאה, ניתן ללמוד הרבה על אדם, הרגליו והעדפותיו והפתרונות המשותפים שיעלו בתהליך הבישול עשויים לספק חוויות מגבשות ומחזקות אשר ייצרו קשרים שיתמשכו הרבה מעבר לאותה פעילות קבוצתית.

במהלך סדנת בישול לימודית

חזרה אל הקהילה

בעבר הלא רחוק, לפני שהעידן הדיגיטלי הפך את האדם המודרני למנוכר מהסביבה שלו ומהאנשים החיים לצידו, חיו רבים מאיתנו במבנים קהילתיים צפופים יותר. הכרנו את השכנים שלנו, גרנו בקרבת המשפחה ואפילו ההתנהלות היומיומית הייתה שיתופית יותר מבחינת פתרונות הדיוק ואופי העבודות היצרניות. בעבר נהגו משפחות רבות לבשל יחד ולחלוק את נטל העבודה וליהנות יחד מתוצריה. כאשר אנשים מבשלים יחד, הם חולקים הרבה יותר מחומרי גלם. סיפורים משפחתיים רבים ומגוונים, אוצרות תרבותיים, טעמים ושפות מתערבבים להם יחד דרך ריחות הבישולים. כך קבוצות המבשלות יחד זכו להכיר אלו את אלו ממקום מאוד אינטימי ורגשי, דרך מדיום שהוא המזיגה המושלמת בין אמנות למטלת בית.

ביטוי אישי ופידבק קבוצתי

המטבח, כאמור, הוא מדיום אמנותי. התנסות בתחום אמנות חדש יכול תמיד להיות מפחיד. רבים חוששים מאוד לטעות, לעשות משהו שלא יעבוד וכי מה שנראה להם כהצלחה, עשוי להיתפס בעיני אחרים כגרוע. על ידי בניית דינמיקה קבוצתית חיובית ותומכת ועבודה במשותף, מתאפשר למשתתפים לגלות כוחות וכישרונות שהיו טמונים בהם ורק חיכו לבוא לידי ביטוי, הפידבק הקבוצתי והעבודה המשותפת תיתן לכל משתתף בקבוצה ביטחון רב להעז ולנסות.

הופכות את הבשר

למידה יעילה יותר

למידת עמיתים היא גישה הוראתית אשר מתבססת על שילוב התלמידים בהעברת התכנים הלימודיים ועל למידה בקבוצה. מחקרים רבים מצביעים על כך שלמידה המתרחשת תוך עבודה קבוצתית מביאים להישגים גבוהים יותר. הוא מאפשר לכל משתתף לתרום את כישוריו והבנותיו לגבי ביצוע המשימה למשתתפים האחרים ולתרום לשיח סביב ביצוע המשימות. הם יכולים לסייע זה לזה, להציע פתרונות אותם כבר השיגו בעצמם ולהביא נקודת מבט שונה לדברים הנעשים, מה שיעשיר את כולם. נמצא כי למידה הנעשית באופן זה בקבוצה מעלה את הדימוי העצמי ומשפרת גם תהליכי למידה עתידיים.