בישול עם הילדים

כל אחד רואה את הבישול מהזווית שלו. יש כאלה שיראו את הבישול כמטרד, אחרים יראו אותו כזמן איכות שלהם עם עצמם, יש כאלה שרק מחכים להכנס למטבח ולנסות מתכון חדש, ויש כאלה שעבורם הבישול הוא פונקציונלי בלבד ונועד להשביע את קיבתם.

אם אתם הורים, תוכלו להכניס ערך מוסף לבישול והוא בישול ביחד עם ילדיכם. בישול במשותף יכול לתרום הרבה מכל הבחינות, הנה כמה נקודות שנרצה להרחיב עליהן:

זמן איכות קצת שונה – אצל משפחות רבות השיחה המשפחתית הרגילה מתקיימת ליד שולחן האוכל (כמו הסצינות המוכרות בסרטים), אך למה לא לקחת את זה לשלב של ההכנה? הילד יכול להשתתף בארוחה הזו שהוא כ"כ מחכה לו, אולי אפילו מרוויח נקודות זכות בבחירת התפריט ועל הדרך עוזר לכם במטלות הקשורות לארוחת הערב / צהריים / בוקר. תוך כדי הפעילות המשותפת שני הצדדים מרוויחים המון בעקבות שיתוף הפעולה, השיחה, הזמן המשותף ביחד ואחריות.

לעבוד בשיתוף פעולה  – מאז שהם קטנים אנחנו מנסים ללמד אותם איך לשחק ביחד, לחלוק, לשתף פעולה ולהתחשב בחברים, אחים וכו'. בישול ביחד היא דרך נפלאה להעמיק את הכישורים הללו. נסו לחלק את הארוחה לרשימת משימות מהנה שרק דרך עבודה משותפת תתקיים. אם הילדים לא קטנים מידי, נסו לתת להם חלק מהותי בבישול, תתפלאו עד כמה הם לומדים מהר!

להכניס רוח חדשה לבישול – כמו שנאמר בפתיחה – עבור חלקנו הבישול לא בא כ"כ בקלות ולפעמים מרגיש כמו עבודה. ילדים נותנים לנו אנרגיות מחודשות בכל מצב וגם במקרה הזה, אולי זה יעזור לכם לשנות קצת את מצב הרוח בזמן הבישול. מעבר לכך, מדובר בעזרה של ממש. ככל שתלמדו אותם יותר ותאצילו סמכויות, כך תהנו מהקלה משמעותית במשימת הבישול.

תחביבים זה דבר מבורך – בעידן הנוכחי זה לא חדש לומר – הילדים דבוקים למסכים, אך זה נכון. מסכים סובבים אותם בכל מקום בו הם הולכים ומגוון התחביבים הולכים ומתמעטים. אני נוטה להאמין שעמוק בפנים הם כמהים לקצת גיוון, אבל אולי צריכים הכוונה ודחיפה קלה. ילד יכול לגלות אחרי מס' נסיונות משותפים שבישול זה תחביב שישמח לאמץ ולהמשיך בפעילות המשותפת ואולי אפילו לפתח אותה לבד. מכיוון שהתחביב הזה נמצא בסביבה שלו, בבית שלו, עם אנשים שמכיר ואוהב, זה הופך את זה להרבה יותר קל עבורו.

רווק תל-אביבי עם מקרר ריק? לא עוד! – אולי זה ישמע קצת מצחיק להביט כ"כ רחוק, אבל בדיוק כמו שאנחנו מוצאים את עצמנו אנשים בוגרים שלא יודעים להתעסק עם חשבון הבנק שלנו, לא מבינים בפנסיות וביטוחים, ובעצם, כל הדברים הממש חשובים שאף אחד לא לימד אותנו מעולם, כך גם בישול. לרוב רק אלו שהביעו עניין, ניסו ולמדו מיוזמתם, ידעו לדאוג לקיבתם גם בחייהם הבוגרים. אם נכניס אותם לעניינים בצורה מהנה ובהדרגה מגיל צעיר, זה רק ישרת אותם בהמשך.