הטרנדים החמים של עולם המטבח לשנת 2023

עבור רובנו, אוכל מייצג קודם כל את הבית. הוא שער אל מסורת, תרבות וסיפורים משפחתיים. ואף על פי כן, גם הטעם וההעדפות שלנו משתנים כל הזמן, על רקע ההיצע והשינויים המתחדשים ללא הרף. אז כן, בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא, אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו – אוכל הוא גם עניין של אופנה. עכשיו, כשסוגרים עוד שנה, זהו זמן מושלם לבחון אילו טרנדים חדשים צומחים בעולם הקולינריה ומה מחכה לבלוטות הטעם שלנו בשנת 2023.

תמרהינדי נבחר לרכיב השנה במטבח

אם יש מגמה בולטת אחת שנוכל להצביע עליה בבירור בשנים האחרונות בעולם המטבח, זוהי ללא ספק ההתרחבות האדירה של היצע חומרי הגלם שזמינים לצרכן הממוצע. אנו מכירים כיום יותר מטבחים מתמיד ויכולים לרכוש מוצרים רבים שבעבר היו זמינים לנו רק בנסיעה לחו"ל בכל סופרמרקט. אין ספק שמוצרים מהמזרח מובילים את המגמה הזו ועכשיו, אחד מהפופולריים שביניהם בדרום מזרח אסיה הופך לטרנד עולמי. התמרהינדי הוא אמנם מרכיב הנפוץ במטבחים מסביב לעולם, מאפריקה ועד מקסיקו, אך הוא מזוהה בעיקר עם המטבח ההודי והתאילנדי. הפרי החמצמץ והעפיץ מעניק טעם ייחודי לכל מנה שנחים ובשנה האחרונה, הוא מתפוצץ בשלל חטיפים, ממתקים וקינויחים ברחבי העולם וגם בלא מעט תבשילים. זו הזדמנות להכיר מקרוב מרכיב שיכול להקפיץ משמעותית מנות שחמצמצות עזה יכולה רק לעשות להם טוב.

מהפכת הבריאות והמהפכה הירוקה משלבות כוחות

בשנים האחרונות, מונחים כמו רכיבים אורגניים וללא סוכר היו מילות מפתח נפוצות על אריזות מזון לילדים. עם זאת, כיום הורים רבים מחפשים מוצרי מזון שלא יהיו רק בריאם יותר, אלא ידידותיים לסביבה. המודעות לחקלאות מתחדשת ולחשיבות אפס פליטות פחמן הולכת וגוברת והצרכן מחפש אחר מוצרים מסוג זה גם עבור הכנת הארוחות.

עם זאת, חשוב שנזכור שכמו בכל טרנד, כדאי שנפריד בין נתונים אמיתיים ובין חומר שיווקי. כדאי לבחון את האותיות הקטנות ולוודא האם המוצרים הללו אכן ידידותיים לסביבה והאם "ללא תוספת סוכר" בהכרח אומר שמדובר במוצר איכותי ובריא.

חוויות הבוטיק כובשות את עולם הקולינריה יותר מתמיד

במהלך הקורונה, כשמסעדות נסגרו ואנשים בטחו רק בחברים הקרובים שלהם, ארוחות ערב אינטימיות הפכו לטרנד חם. כולנו עשינו ניסויים במטבח וגילינו כישורים חדשים. המפגשים החברתיים שלנו נעשו סגורים וקטנים יותר ואיפשהו, כנראה שזה היה מאוד נעים לרובנו. זוהי הסיבה שגם היום, אנשים מחפשים את אווירת הדינר פארטי גם כשהם מעוניינים לאכול בחוץ. במהלך שנת 2023, כנראה שנראה יותר מתמיד את הארוחות האינטימיות בליווי שף פרטי וסדנאות בישול לקבוצות. זו דרך נהדרת לחוות טעמים חדשים ולהכיר מטבחים שעוד לא יצא לנו לנסות, תוך כדי שאנו מבלים עם האנשים הקרובים לנו ביותר בערב שמוקד אך ורק עבורנו.