המדריך המקוצר לאפייה מקצועית

מעטים האנשים שיכולים לעמוד בכוחו המפתה של לחם טוב העשוי מחומרים איכותיים שרק יצא מהתנור. מאפים מתוקים או מלוחים, חלה טרייה וכל השפע האדיר שיכול לצאת מהתנור הביתי שלנו, מביא אתו שמחה ועונג לסובבים אותנו כפי שרק בצק חם ונימוח יכול לו. במובן הזה, לאופה הכישרוני יש כוחות קסם של ממש שיהפכו אותו לסנסציה בכל מפגש חברתי.

קבלו מס' טיפים קצרים

אם גם לך תמיד היה החלום לרכוש כלים מתקדמים לאפייה ברמה גבוהה, המדריך המקוצר הזה מציע כמה טיפים מועילים לצעדים הראשונים שלך בתחום שיאפשרו לך להוציא פלאים מהמטבח הביתי.

לכבד את חומרי הגלם המקומיים

רבים מאיתנו לוקים בחשיבה פרובינציאלית ונוטים להאמין כי חומרי גלם מיובאים הם אוטומטית איכותיים יותר. ניתן לראות גם במאפיות מובילות בארץ אנשי מקצוע המתגאים כי הקמח לפיצה שלהם יובא מאיטליה או כי הם משתמשים בחמאה צרפתית בלבד. האמת הפשוטה היא כי קיימים בישראל חומרי גלם מעולים בכל סטנדרט בינלאומי. הקמח בישראל הוא בין הטובים בעולם ובמידה וניגש לטחנות קמח ייעודיות, נוכל למצוא קמחים ברמה גבוהה שלא תבייש אף מאפייה צרפתית או איטלקית. גם מוצרי החלב, הפירות והירקות בישראל מיוצאים למדינות מובילות באירופה ונחשבים למוצרי יוקרה. המגמה הרווחת ביותר כיום בעולם הקולינריה הוא לכבד את המטבחים המקומיים ולהשתמש בחומרי גלם המיוצרים בקרבתנו ולחגוג את העושר המוצע כאן בחצר הביתית שלנו.

קוטפים תבלינים לקראת סדנת הבישול

הטוויסטים הקטנים שעושים את כל ההבדל

לפעמים, כל מה שצריך כדי להבחין בין עוד לחמנייה סטנדרטית או עוד עוגת קרם גבינה משעממת, הוא הנגיעה הקטנה והייחודית של האופה שמביא משהו מהיד ומעולם הטעמים שלו. כך למשל, כמה עלי מרווה או זעתר טרי בלחמניות הכוסמין עשוי להביא אתו טעם מפתיע ומרענן וניחוח ים תיכוני. נגיעה של גרידת לימון בקרם הגבינה ימשוך את תשומת הלב ושימוש בתרד בר או במגוון של ירוקים במאפה התרד יביא אתו אושר מענג ואיזון טעמים מושלם.

להימנע מקיצורי דרך

השוק מוצף בתערובות קמח מוכנות למטרות שונות כמו קמח ללחם, לפיצה או לבצק שמרים. תערובות אלו יקרות מאוד ומאלצות אותנו להשתמש בקמח מאיכות ירודה. השקעה בקמח איכותי ובמשפרי האפייה והשמרים בנפרד תהיה גם זולה יותר וגם תאפשר לנו לבחור בקפידה את כל אחד מהמרכיבים ולעשות שימוש בחומרים הטובים ביותר.

קבלת כלים מקצועיים

היום יותר מאי פעם, מציעים שפים מקצועיים מסלולי הכשרה לקהל הרחב ומספקים כלים מקצועיים שיכולים לשפר את כישורי האפייה שלך באופן משמעותי. סדנת בישול או אפייה תאפשר לך ללמוד בקבוצה את יסודות האפייה, ללמוד כמה טיפים יעילים כיצד לשדרג את המנות האהובות עליך וללמוד מנות חדשות. כך, דרך פעילות חברתית מהנה ומעשירה, נוכל להפוך את המטבח הביתי שלנו למאפייה שתוציא שפע שאיש לא יוכל לעמוד בו.