4 טיפים שישמרו את המטבח הביתי ערוך לארוחות עילית

אוכל מזין, איכותי, טרי וטעים אינו רק מהנה. כיום יותר מאי פעם עולה החשיבות של תזונה מאוזנת ובריאה וחלק בלתי נפרד מכך הוא השימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים. כאשר האוכל שאנו אוכלים ביום-יום מושקע ומענג, מצב הרוח משתפר, אנו חשים מסופקים יותר ויחד עם תחושת השובע מצטרף ערך מוסף שמגיע רק מארוחה שנעשתה כהלכה. עם זאת, הלחץ והעומס של שגרת החיים כופים עלינו פעמים רבות להשקיע באופן מועט בארוחות באמצע השבוע ולשמור את היצירתיות ואיכות החומרים לשבתות והחגים. על מנת שהמטבח שלך יהיה מצויד תמיד בכמה טאצ'ים קטנים שיאפשרו לך לאכול טוב ובריא, אספנו עבורך כמה טיפים שישמרו את המטבח שלך ערוך לארוחות מפנקות.

עשבי תיבול טריים ומגוונים יעשו את כל ההבדל

עשבים נותנים תחושה מרעננת לכל מנה כבדה ומוסיפים ארומות ריחניות עמוקות לכל דבר שנכין. ישנן דרכים רבות לשמור על עשבי התיבול לאורך זמן על מנת שיותאמו לשימוש היומיומי.

  • על ידי מילוי תבנית קרח בשמן זית והוספת כפית של עשבי תיבול קצוצים לכל "קובייה", ניתן לשמור עשבי תיבול לאורך זמן ולהוסיפם לכל דבר שנרצה להכין.
  • עשבי תיבול "קשים" כמו אורגנו, זעתר, מרווה, רוזמרין או תימין, ניתן לקשור בצרור ולתלות מעל משטח העבודה או על אדן החלון. הריח והטעם שלהם יהיו טובים מאוד גם כשהם מיובשים והם יחזיקו לזמן רב.
  • גם עשבי תיבול עדינים יותר כמו נענע או כוסברה ניתן להחזיק באופן שיאריך באופן משמעותי את חייהם. על ידי כריכת צרור העשבים בשלוש שכבות של נייר סופג וקשירה הדוקה בגומייה, אורך חיי העשב במקרר יארכו פי שלוש.

ציר מוסיף המון

במובן הפשוט ביותר של המושג, ציר הוא פשוט פצצה של טעם שישדרג כל רוטב או תבשיל משעמם במניפה רחבה ועמוקה של טעמים. לכל מרק או רוטב, במקום להוסיף מים שישטפו החוצה את טעמי חומרי הגלם, ניתן להוסיף ציר ירקות, עוף, בקר או דגים שישדרג כל ארוחה. ישנם מתכונים רבים ברשת להכנת ציר בסיסי בעלויות נמוכות ובמינימום זמן והשקעה. ניתן להקפיא את הציר בשקיות ניילון או בתבניות קרח על מנת שיישמר לאורך זמן.

הקפאת בצקים

לא תמיד יש זמן להכין בצק טרי ללחם, לפיצה או למאפי בצק פריך, אבל כשכבר מזדמן לנו לעשות אותם, מומלץ תמיד לעשות כמות גדולה יותר, לארוז היטב ולהקפיא. כך תמיד יהיו לנו ב"שלוף" בצקים איכותיים שנוכל לזרוק ישר לתנור ולפנק את עצמנו במאפים איכותיים.

להקפיד לרכוש ידע מקצועי

אם בישול הוא חלק גדול בחייך, מומלץ להעשיר את הידע בין אם ע"י קורסים מקצועיים או סדנאות בישול על ידי שף מקצועי אשר יספקו לך ידע רב ונרחב. לימוד כזה לא רק מספק ידע על הכנת מנה ספציפית, אלא מספק טכניקות שיסייעו לך להרים את המטבח שלך בכמה רמות. כמו כן, תמיד ניתן להיעזר במידע והדרכות שנגישות לכולם ברשת. בקרו בקטגוריית המתכונים שלנו באתר, אולי זו תהיה התחלה טובה 😉