כך נבחר סכינים מושלמות למטבח

כאשר אנו מדברים על כלי מטבח, מהו הדבר הראשון שקופץ לראשך? סביר מאוד להניח כי מדובר בסכינים. הכלי השימושי ביותר, שהפך כבר לשם נרדף של ממש לתחום המטבח מאפשר לך לבצע חלק ניכר מעבודות הבישול. כדי לבצע אותם בצורה המדויקת, המהירה והבטוחה ביותר, חשוב שנבחר סכינים איכותיות שילוו אותנו במשך שנים ויספקו לנו ביצועים איכותיים ואמינים. אלו כמה טיפים יעילים לבחירת סכינים מקצועיות למטבח.

הכול מתחיל ונגמר במשקל

חשוב להניח את הסכין על אחת מאצבעותינו עם נקודת המגע שבין הלהב לידית. ככל שהסכין תהיה מאוזנת יותר, כך מדובר בסכין איכותית ונוחה יותר לשימוש. רבים טוענים כי סכין שף איכותית חייבת להיות כבדה, אך הדבר כלל אינו מדויק. הדבר תלוי בעיקר בהעדפות האישיות שלנו. ישנם שפים וחובבי בישול רבים שנהנים מהקלילות והזריזות שמאפשרת סכין קלה, בעוד אחרים זקוקים לחוש במסיביות ובמשקל של הפלדה כדי לעבוד ביעילות. מומלץ להתנסות במגוון סכינים בטווח משקלים רחב ולמצוא את התחושה שמאפשרת לך לתפקד במטבח באופן אופטימלי.

סכינים לכל משימה

ישנו מגוון רחב של סכינים המתוכננים למגוון רחב של עבודות במטבח. שימוש בסכין המתאים לכל עבודה, יאפשר לך לעבוד בנוחות ובקלות רבה יותר. רבים מאיתנו, אמנם, איננו מקפידים על כך ועשויים להשתמש רוב חיינו בכלים לא מתאימים. כפי שלא היינו רוצים להבריג ראשי אלן באמצעות מברג פיליפס, כך חשוב שנכיר את הסכינים השונים ושימושיהם.

  • סכין פילוט – סכין ארוכה ודקה המשמשת לניקוי דגים ובשר. הממדים הדקים וחדות הסכין מאפשרים את הדיוק הגבוה המאפשר ליצור פילטים דקיקים ומושלמים. ניתן להשתמש בסכין פילוט גם לפירות וירקות מעוצבים.
  • טורנה – סכין זעירה בצורת סהר המשמשת לקליפה וניקוי קל ומהיר של ירקות.
  • סכין גבינות – סכין קטנה ומחוררת המאפשרת לפרוס גבינות מכל הסוגים בצורה נקייה ולמנוע הידבקות של הפרוסות לסכין או למחוץ או לפורר גבינות עדינות.
  • סכין שף – הסכין הנמצאת בשימוש הנפוץ ביותר במטבח. באמצעות סכין שף אנו יכולים לפרוס, לקצוץ דק ולחתוך את כל הירקות במטבח וככל שהסכין חדה ואיכותית יותר, כך ניתן לבצע את המשימה במהירות ובדיוק רב יותר.
  • סכין קצבים – לביתור נתחי בשר גדולים, לפירוק עופות שלמים ולכל משימות הקצבות, מדובר בכלי חובה לחובבי הבשר.

לא לפחד מלהבים חדים

רבים חוששים לרכוש סכין חדה מדי מתוך פחד מתאונות ופציעות חמורות. למעשה, ההיפך הוא הנכון. סכין קהה עשויה להיות לא יציבה ולהחליק מחומר הגלם אותו אנו חותכים בזמן העבודה. החלקות אלו הן הסיבה העיקרית לתאונות במטבח ולחתכים לא נעימים. לכן, עדיף לאמץ כללים נכונים בהחזקת סכין ולעבוד עם סכין חדה שתאפשר עבודה מדויקת ובטוחה.

חשוב לקבוע טווח מחירים

אין גבול לסכום שניתן להוציא על סכין טובה. המחיר נע מעשרות שקלים ועד לאלפים. כדי לא לקרוע את הכיס, חשוב לתכנן מראש מה התקציב שאנו מוכנים להקדיש לסכינים ולחפש את האפשרות האיכותית ביותר בטווח הזה.