החגים מתקרבים – כך נכין את המטבח שלנו לאתגר

נראה שרק לפני רגע העברנו את ליל הסגר שלנו בזום המשפחתי וכבר נראה שהחגים מתקרבים. כמו כל חג, גם כאן כל הזדמנות לבילוי משותף ושמחה, הוא גם גורם ללחץ אדיר. טירוף החגים משאיר אותנו הרבה פעמים ללא נשימה. בין המתחים המשפחתיים, כל ההכנות וקניית המתנות, בשביל לא מעט מאיתנו זו הזדמנות להפגין את הכישורים הקולינריים שלנו ולהמם את המשפחה בכמה הברקות שידברו עליהן הרבה אחר כך. מדובר במשימה לא קלה, אך אם ניערך אליה כמו שצריך, ייתכן מאוד שנוכל לעבור גם את החגים האלה בשלום. אלו כמה טיפים של אלופים שיאפשרו לך לנהל את המטבח הביתי באופן מקצועי.

לעבוד שיטתי ומסודר – הכנת מיז-אן-פלאס

כמה פעמים חזרת מקניות לארוחת החג, התחלת בבישולים ולאחר כשעה-שעתיים הבנת ששכחת מצרכים קריטיים? זהו עוד מקרה שאפשר לתקן. בלא מעט מקרים, אנחנו יכולים לגלות ששכחנו מנה שלמה שתכננו להכין רק בבוקר החג. אכן, רוב האנרגיות בארוחות בסדר גודל כזה מתבזבזות על סתימת חורים. לכן, חשוב שניישם הליך שכל מסעדה שמכבדת את עצמה פותחת אתו את היום. מיז-אן-פלאס (מצרפתית: לשים במקום) הוא תהליך מרוכז בו מבוצעות כל ההכנות הנדרשות לבישול כל המנות שתכננו.

מתחילים בהכנת רשימה של כל המנות ומתחילים לפרוט אותן לרשימת קניות ורשימת משימות. כך נוודא שלא נפספס שום דבר ונסמן כל פריט ברשימה מיד כשנסיים אותו. עכשיו, נשאר רק לקלוף, לקצוץ, לטגן, לאדות ולסדר את כל ההכנות הנדרשות למנות שלנו באופן מרוכז ולפי הרשימה. האווירה הרגועה והמסודרת במטבח תדבר בעד עצמה.

מהתנור אל השולחן

אין לי ספק שתזדהו איתי בעניין הזה. אם יש רגע מתסכל, גוזל זמן, מלכלך ומסורבל במהלך ההכנות לארוחת החג, זהו תהליך ההגשה. אחרי שרק לפני רגע המטבח היה מצוחצח ומתוקתק עם  כל הסירים עומדים כמו חיילים על הכיריים, הכאוס חוזר ושלל כלי הגשה מועמסים על המשטחים. עם כל המעברים מהסיר והתבניות אל כלי ההגשה, אנחנו מוצאים את עצמנו שוב טובעים בלכלוך ובבלגן ובעיקר – תשושים. כדי להימנע מכל ההפקה הזו בלי לוותר על הגשה בסטייל, שווה להשקיע בכלי בישול דקורטיביים. יש היום לא מעט תבניות וסירים מחרס, זכוכית ומתכת שייראו מהמם על שולחן החג וייצרו אווירה כפרית. ואם זה לא מספיק, מפלס הכלים בכיור שלך בסוף הערב יורד לפחות בחצי.

להביא הכול חם לשולחן

לא קל להכין ארוחה בת 8-10 מנות וזו בהחלט סיבה מוצדקת לטפוח לעצמך על השכם. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מגלים שאין לנו 8-10 ראשי כיריים לחמם עליהם את כל האוכל. ככה אנחנו מוצאים את עצמנו נכנסים לסבבי חימום שלא נגמרים. הפתרון היצירתי והיעיל ביותר כר נמצא אצלך בבית, רק שמעולם לא חשבת ליישם אותו גם במטבח שלך. ניתן להכניס רטבים ומרקים לתרמוסים ולשמור אותם חמים ולהכניס מנות קטנות אל כלי הגשה עטופים היישר אל צידנית עם קרחומים. כך נוכל לחמם שעות קודם ופשוט להמתין לרגע ההגשה.