כך תחתכו בצל בלי דמעות

אם גם עבורך למטבח יש מקום משמעותי בחייך, בוודאי גם לך יצא להיתקל באחת התופעות המתסכלות ביותר המעורבות במשימות הבישול. תבשילים רבים מתחילים בקיצוץ וטיגון בצל. לרוע המזל, משימה זו עשויה להפוך את תחילת תהליך הבישול שלנו ספוג דמעות. אדי מיץ הבצל הצורבים באים במגע עם העיניים וגורמים לגירוי לא נעים ולדמעות לכסות את הפנים. על מנת להימנע מהתופעה המתסכלת, אספנו עבורך כמה טיפים יעילים ופשוטים שיהפכו את עבודות המטבח שלך לנטולות דמע.

ניתן לנסות להקפיא את הבצל

הכנסת הבצל למקפיא לחצי שעה תמנע מהבצל להפריש אדים אל העיניים. שיטה זו כרוכה בכמה מגבלות. הדבר דורש, מן הסתם, הכנה מוקדמת על מנת להקפיא את הבצל מראש ואף אחד לא רוצה בצל קפוא או מופשר בסלט. שיטה זו יעילה כאשר מתכננים את משימות הבישול מראש ואך ורק כאשר הבצל נועד לבישול או טיגון.

אוורור הבית

מומלץ לפתוח חלונות בבית ולאפשר תחלופה גבוהה של אוויר. הדבר יקל משמעותית על עוצמת הצריבה.

הכול מתחיל בלב

לא רבים יודעים זאת, אבל מקור המיץ הצורב של הבצל הוא בליבה שלו. במידה ויש לך מיומנות בעבודה בסכין ויש לך את היכולת לזהות מה גבולות ליבת הבצל, ניתן לחתוך סביבה ולהימנע מהצריבה. שיטה זו היא די בזבזנית ולפעמים עשויה לגרום להשלכה של חלק משמעותי מהבצל.

לשים חתיכת לחם בפה

נשמע משונה ולא ברור? ניתן להבין. עם זאת, המרקם הספוגי של הלחם ישמש כמשטח קליטה לכל אדי הבצל וימנע מהם להגיע אל עיניך. כמו כן, פעולת הלעיסה מייצרת כמות גדולה של רוב שיקלוט את האדים לפני שיגיעו לעיניך. אמנם המראה עשוי להיראות מצחיק או קצת מגוחך, אבל השיטה די יעילה ותמנע תסכול רב.

משקפי שחייה

ואם כבר החלטנו שאנו מעדיפים להיראות קצת מצחיק מאשר לדמוע תוך כדי בישול, הדרך המתבקשת ביותר להימנע מצריבת העיניים היא לגונן עליהם. ניתן לעבוד במטבח עם משקפי בריכה או משקפת צלילה ולחתוך עם עיניים מוגנות מפני האדים.

השריית הבצל במים

יש לקלף את הבצל ולחצות לשניים. מניחים את חצאי הבצל בתוך כל ומכסים אותו במים. לאחר השרייה של כשעה וחצי, ייצא בצל שחלק ניכר מהמיץ הצורב נשטף ממנו ויאפשר לך לקצוץ אותו ללא כאב וללא דמעות.

טיפ בונוס: איך להסיר את הריח מהידיים

גם אם העיניים שלך ניצלו, הידיים ידיפו ריח בצל שעות לאחר מכן ומין וסבון לא תמיד יספיקו. על מנת להסיר לחלוטין את ריח הבצל מהידיים, יש לקחת חופן של מלח ולהרטיב אותו מעט. את התערובת הגרגירית יש לשפשף טוב על הידיים ובין כל האצבעות ורק לאחר מכן לשטוף ידיים היטב עם מים וסבון. המלח יספח את מיץ הבצל וישאיר את הידיים ללא ריח.