תחרות בישול – לא עוסקת רק בבישול

הקונספט של תחרויות בישול שונות ומגוונות תפס תאוצה בשנים האחרונות, כנראה בעיקר בגלל החשיפה שקיבל מהתוכניות בטלויזיה (מאסטר שף, משחקי השף ועוד…). בתכניות הללו ישנה התמקדות בתוצר – המנות והיצירתיות שהפגינו המתמודדים, והשפים הצעירים הללו מנסים להביא את הכשרון שלהם לידי ביטוי ולפרוץ לתודעה, או להביא לקפיצת מדרגה בקריירה שלהם. באופן טבעי, כמו שאמרנו, תחרות הבישול עוסקת איך לא, בבישול, אבל חשוב לדעת שיש בה הרבה מעבר.

חידוד חושים וכישורים

תחרות, בין אם מתבצעת לבד או בקבוצה, מוציאה מאיתנו הרבה, במיוחד כשמדובר בבישול. תשומת הלב והריכוז באים לידי ביטוי ברמה הגבוהה ביותר: הקשבה להוראות, דיוק במתכונים שקיבלנו, עמידה בזמנים, יכולת אלתור ויצירתיות, הם רק חלק מהדברים שאנחנו מתמודדים איתם בתחרויות בישול.

עבודת צוות וגיבוש

אחד הדברים המהנים ביותר בתחרות שכזו היא עבודת הצוות. כך למשל התחרות "קרב סכינים" אשר נחשבת לאחת מהפופולריות בפעילויות הגיבוש. התחרותיות ומבנה הפעילות "מאלצת" את מתמודדי הקבוצות לעבוד יחד בתיאום מושלם, לדאוג לחלוקת מטלות פנימית וליצור את הטוב ביותר ביחד, כקבוצה.

 

גם ביומיום אפשר לראות את הבישול ככלי שניתן להרוויח ממנו הרבה מעבר לארוחה טעימה. בפעם הבאה שתבשלו, נסו להתנתק מכל מה שקורה מסביבכם. השתיקו את הטלפון הסלולרי, "תכבו" את הרעשים המיותרים מסביבכם, ותהיו מרוכזים אך ורק במה שמתבשל. הריחות שעולים, תנועות החיתוך והבחישה, שימת הלב להנמכת האש או מידת הטיגון הרצויה, כל אלה הם סוג של מדיטציה עבורכם.