פוקצו'ת על אבן עם אנטריקוט ובלסמי

לפוקצ'ות:
1.200 גר' קמח לבן
50 גר' שמרים טריים או 2 כפות שטוחות של שמרים יבשים
כף וחצי סוכר
כף שטוחה מלח
500 מ"ל מים פושרים
80 מל שמן זית
שמן זית ומלח גס לעיטור הפוקצ'ה לפני האפייה
לבצק: מערבבים את הקמח הסוכר השמרים והמלח. מוסיפים את המים הפושרים והשמן, ולשים לבצק רך אחיד, וגמיש. (לפחות 5 דקות לישה, לאחר מיזוג החומרים לכדי בצק!) מחלקים לכדורים של 80 גר' ומניחים להתפחה ראשונה ע"ג מגשי אפיה משומנים כשעה (עד שהבצק מכפיל את נפחו) . פותחים כדורים למעין פיתות קטנות, ומסדרים ע"ג תבניות אפיה משומנת בשמן זית בעזרת האצבעות יוצרים גומות אגב סידור הבצק בתבנית, מושכים את הבצק בשמן זית, בוזקים מלח גס, ומניחים לבצק למשך 20 דקות. אופים בתנור שחומם מראש ל 210 מעלות כ 20 דקות. בדקות האפייה האחרונות מוציאים לרגע מהתנור, מסדרים על כל פוקצ'ה מעט ירקות מוקפצים, ומחזירים לתנור החם לסיום אפייה.
אפשרות א':
לתוספת בשר: להשרות קוביות אנטרקוט בשמן זית, חומץ בלסמי, פלפל שחור גרוס ומעט מלח. לחתוך בצל אחד לקוביות, ו 3 שיני שום לפרוסות דקות. לטגן את הבצל, וכשהגיע להזהבה לצרף את פרוסות השום. לטגן דקה נוספת ולהסיר מהמחבת. לשמן מעט שנית, לחמם היטב ובאותה המחבת להקפיץ את נתחי האנטרקוט המושרים במחבת הלוהטת 2-3 דקות, בקבוצות קטנות. לסיום מחזירים את כול הבשר למחבת מצרפים את הבצל והשום המוקפצים, מערבבים ומסירים מהאש. מצרפים לפוקצ'ות הנאפות, במחצית משך האפייה.
אפשרות ב':
טופינג ירקות: 2 פלפלים מכל צבע.1 בצל סגול
חותכים את הפלפלים לפרוסות דקות כנ"ל לגבי הבצל,מקפיצים בשמן זית את הירקות מוסיפים שום ,פלפל שחור ומלח.מצננים,ומניחים ע"ג הפוקצ'ה.
אפשרות ג':
בשר טחון: לטגן בצל גדול עד להשחמה,להוסיף 300 גרם בשר טחון ולהמשיך לטגן כ-5 דקות.
להכין פסטו ,להוסיף לתערובת בשר את הפסטו ,לערבב ולצנן.
להוסיף לפוקצות ב-3 דקות האירונות של האפיה
פסטו: עלים ירוקים (נענע,פרוזיליה,ריחן) עם 3 שיני שום ,50 גרם צנובר שמן זית לפי הצורך,מלח ופלפל.