סדנת בישול ים תיכונית

התזונה הים תיכונית נחשבת כיום לבריאה ביותר והיא המתאימה לנו ביותר מבחינת אקלים, זמינות, חומרי הגלם ומאפשרת לנו להתאים את המנות לעונות השנה. התפריט הים תיכוני עשיר בטעמים חזקים ומנגן לנו על הרגש: לחלקנו מזכיר את המטבח של סבתא או אמא ולחלקנו את המטבח של השכנה, אבל לרוב האנשים יש זיכרון ילדות עם מנות ים תיכוניות.

בסדנת הבישול הים תיכונית נכיר חומרי גלם מקומיים הזמינים בשווקים, נכין מנות מסורתיות מהמטבח הערבי, היווני, העיראקי ועוד. נכין מנות מסורתיות קלאסיות כמו עלי גפן, עראייס או כנאפה לצד מנות שף עם פרשנות יחודית כמו בקלאווה כבדי עוף או קובה במילוי גבינת עיזים עם צנוברים ונענע.

מהמנות בסדנת הבישול הים תיכונית

  • קובה סלק במילוי גבינת עיזים צנוברים ונענע/ סמבוסק חומוס וגבינות / בקלאווה כבדי עוף /פלאפל כרובית במיני פיתה.
  • סלט טאבולה / עגבניות פיקנטי / קישואים ופטריות / חצילים פיקנטי /סלט פאטוש / סלט עגבניות חריף עם גבינת פטה/ סלט שבעת המינים / צזיקי מלפפונים ושמיר.
  • מג'דרה אסלית מנצרת /אורז פיצוחים מתוקים / עלי גפן ממולאים באורז אגוזים ועשבי תיבול / סלט חומוס וחצילים עם עגבניות ובזיליקום.
  • פרגית בטאהביל על חומוס חם / חזה עוף צלוי במרינדת עגבניות מיובשות ורוזמרין / קבב דגים ועשבי תיבול ברוטב יוגורט חריף / שווארמה דגים עם טחינה וסלסה עגבניות פיקנטית / פילה דניס אפוי עם עשבי תיבול לימונים ויין לבן / בריק דג ים וגבינת עיזים / ערייס -תערובת בשרים צלויה בתוך הפיתה / סינייה בשר וירקות/ שיפודי אנטריקוט במרינדת עגבניות פיקנטית.
  • סיגרים מתוקים במילוי פירות יבשים חלווה ואגוזים / מלבי קרם קוקוס / כנאפה גבינה בסירופ פריחת הדרים ופיסטוקים / בקלאווה אגוזים ופילו / מלבי שמנת / נקטרינות בסירופ יין לבן וגבינה מתוקה.