מבשלים ביחד? כך תחלקו את התפקידים ביניכם ביעילות

ישראלים רבים מגלים בשנים האחרונות, ובעיקר בחודשים האחרונים בהם נסגרנו בבית, כמה יתרונות ניתן להכניס לחיים כשמבשלים ביחד. זוהי הזדמנות נהדרת לאכול בריא יותר ולשלוט באופן מוחלט במה שאנחנו מכניסים לפה, לחסוך לא מעט כסף על אוכל בחוץ ולהכניס לשגרת הפנאי שלנו פעילות נוספת שמספקת מרחב מושלם ליצירה ועשייה משותפת. עם זאת, כמו בכל פעילות זוגית או קבוצתית, גם כאן יש לא מעט סיכוי לתסכולים. אין ספק, הביטוי "יותר מדי טבחים הרסו את התבשיל" לא נוצר בחלל הריק, אבל אם רק נשמור על עבודה מסודרת וחלוקת תפקידים ברורה, העבודה במטבח תהפוך לתענוג. כדי לעזור לך להתחיל ברגל ימין, אלו כמה טיפים יעילים לחלוקת תפקידים במטבח.

ההכנות מתחילות על הנייר

הדרך הטובה ביותר להתגבר על מכשולים היא לצפות אותם מראש. לכן, כשמדובר בארוחת ערב מושקעת עם מספר מנות ולא סתם בנשנוש ערב משפחתי, חשוב שנערוך מראש רשימה מסודרת של המנות שבכוונתנו להכין. כך נוכל ליהנות משלושה יתרונות בולטים:

  • יהיה לנו קל יותר לפרוט את התפריט שלנו לרשימת קניות מסודרת ולוודא שלא נשכח כלום.
  • כל המשימות מול העיניים וניתן פשוט לסמן "וי" בכל פעם שנסיים משהו.
  • זו הזדמנות נהדרת לחשוב במה כל אחת ואחד מאיתנו חזקים יותר ולחלק את המשימות כך שתמיד תבוצע עבודה על ידי כולם במטבח, על הצד הטוב ביותר וללא ויכוחים מיותרים.

לשים את האגו בצד

לא משנה אם אנו שפים של מסעדת מישלן, או מכינים חביתה לילדים, כולנו סובלים מתסביך גדלות קטן במטבח. כדי למנוע מהכאוס להשתלט על המטבח ולבשל בכיף, חשוב לזכור את העיקרון החשוב ביותר – במטבח, יש רק בוס אחד. לפעמים, צריך לדעת גם להיות מובלים ולתת למישהו אחר לתת את הטון ופשוט לבצע. בסופו של יום, עבודת הצוות הכוללת היא זו שתתרום להצלחה, לא פחות מכושר המנהיגות או ההמצאה של זה שעומד בראש.

גם לילדים יש מקום במטבח

מעבר לעובדה שזו אחלה דרך לגבש את המשפחה בפעילות מהנה, היא מאפשרת גם לא מעט שקט תעשייתי. ככל שנעסיק אותם ונכלול אותם, כך סביר שיהיה לכולם נעים יותר בתוך תהליך ההכנה. יש לא מעט משימות בטוחות ופשוטות שניתן לתת גם לילדים צעירים מאוד. מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי על יתרונות הבישול עם ילדים.

לשמור על תקשורת רציפה

ככל שנעדכן מה כבר עשינו ומה בתוכנית עכשיו, כך סביר להניח שיהיו פחות סתירות והתנגשויות. כך למשל, כדאי לקבוע מראש מי יהיה אחראי על התיבול ולעדכן שזה נעשה. כך אנחנו תמיד עם אצבע על הדופק ותופעה מתסכלת כמו סלט שהומלח פעמיים, למשל, פשוט לא תתאפשר.